Nieuw leesvoer

GENDe afgelopen maanden verscheen een aantal publicaties van mijn hand. Ik interviewde Annemieke van der Vegt voor Gen Magazine. Tijdschrift voor familiegeschiedenis. Het interview met de titel Wat was de naam van Christiaan? verscheen in september 2015.

Voor Spiegel der Letteren 57 (2015) 3 schreef ik de recensie ‘De reanimatie van een onbeweeglijk en onbenaderbaar historisch beeld?’ over A. Agnes Snellers De Gouden Eeuw in gedichten van Joost van den Vondel (1587-1679). De recensie is hier te lezen.

 

 

Gelre

In Jaarboek Gelre (2015), dat afgelopen december verscheen, staat een artikel van mijn hand over adellijke vriendschap en verwantschap rond 1600 met als hoofdcasus de familie van Arnhem (Carel van Arnhem prijkt op het omslag van het jaarboek), die ook onderdeel uitmaakt van mijn proefschrift. Voor een PDF klik hier.

Geef een reactie

