Je ex terug winnen? Koop een Wii!

Vanavond stond ik op een crosstrainer met de Flair voor mijn neus. Ik ben zo iemand die voornamelijk zegt te sporten om ‘even uit mijn hoofd te zijn’ – wat ook waar is – maar tegelijkertijd ‘to catch up on my reading’. De sportschool is de ideale plek om de meegenomen Vrij Nederland of Elle af te wisselen met bladen die er rondslingeren, zoals Quote (ik ben zelf op z’n zachts gezegd niet rijk en vind het hilarisch om te zien hoe duur het duurste horloge is, hoe groot de grootste jacht, wat de laatste golfmode is en dat het ‘over en uit’ is, omdat Bugatti de driehonderdste Veyron 16.4 verkocht heeft aan een onbekende Europeaan en geen nieuwe meer gaat bouwen), Glossy (‘bikini’s voor elk lichaamstype’, ‘Gwyneth Paltrow is allesbehalve een ijskoningin’ en ‘de nipplegate van Jennifer Lopez’) en vandaag dus Flair.

Naast een artikel over een vrouw met smetvrees (‘Smetvrees beheerst mijn leven’) stond een advertentie voor de Wii Fit Plus. (voor de mensen die zich meteen zorgen maken over de vrouw met de dwangneurose: niet nodig! Het gaat inmiddels een stuk beter: ‘Ik maak nu nog maar vijf uur per dag schoon’). Zelf ben ik wat gadgets betreft prehistorisch. Ik heb bijvoorbeeld een tv die vermoedelijk nog bij Philo Taylor Farnsworth thuis heeft gestaan. Het mosgroene gevaarte heeft 8 drukknoppen en regelmatig een ochtendhumeur (je drukt de knop ‘s ochtends in en tegen de middag komt hij op gang). Ik ben niet hip. Ik heb geen MP3-speler, geen Iphone, geen Wi-Fi Shirt, geen ingewikkelde apparaten in de keuken, geen Air Purifier, geen ketchup gun en dus ook geen Wii. Uiteraard ben ik wel bekend met het apparaat. Ik heb vrienden die weekenden doorbrengen met bowling-/tennis-/skitoernooien georganiseerd in eigen huiskamer, en vriendinnen die de dag beginnen met een half uurtje Wii-yoga.

Jennifer voor

Op de advertentie zien we Jennifer. Jennifer houdt niet erg van sporten, noch van sportcentra (ik kijk eens op van mijn crosstrainer naar het groepje macho’s in mouwloze shirts in de hoek waar ik nooit kom (ze doen daar iets met gewichten en kreunen veel) en de zwetende opa naast me (note to self: reanimatie-cursus snel opfrissen!) en begrijp wel een beetje wat Jennifer bedoelt). Maar: Jennifer wil wel wat aan haar rondingen doen. We zien Jennifer levenloos en beteuterd de camera in kijken, een centimeter om haar dijen gewikkeld.

Dit lijkt zo’n advertentie zoals er duizenden zijn: men neme een probleem dat elke vrouw herkent (‘er mag wel wat af’ of: ‘ik heb zo’n opgeblazen gevoel’), er volgt verdere problematisering (‘ik haat sportscholen’, ‘ik lust geen boekweit’) en het betreffende product biedt vervolgens de oplossing (‘de leukste manier om af te vallen of te sporten’ of ‘om je probiotica op peil te houden’).

Ik schonk verder geen aandacht aan Jennifer en las verder over Wendy die de deurmat schoonmaakt als de postbode een brief door de brievenbus gooit. Maar toen sloeg ik de bladzijde om en daar stond Jennifer weer! Niet langer in het zwart, niet langer depressief en weg was de centimeter. Met een stralende lach en de manen los laat ze zelfs een stukje van haar (geslonken? Ik zie niet echt verschil) rondingen zien. Tot dusver was dit nog steeds niks nieuws onder de advertentiezon, maar toen las ik het tekstje naast haar glimlach:

Ze heeft haar doel bereikt: ze is wat slanker (‘wat slanker’? Persoonlijk vind ik dit niet de meest catchy en motiverende aanprijzing (ze zouden eens naar Tommy Teleshopping moeten kijken), maar dit terzijde) geworden – vooral haar onderlichaam! én ze is strakker. Zelfverzekerder en verleidelijker wist ze, op een avond uit, opnieuw de aandacht te trekken van haar ex. En hij heeft haar de dag erna al teruggebeld! Ik kan hieruit alleen maar concluderen dat Jennifer haar ex (die haar verliet omdat ze te dik was) is blijven bellen (stalken?). Oh Jennifer toch…

Maar wacht even, hoor. Wat wordt hier nu eigenlijk gezegd (en stilzwijgend goedgekeurd)?! De ex vindt haar nu – met een slanker onderlichaam – opeens wél aantrekkelijk en goed genoeg?! Jennifer, meisje, zo’n hufter wil jij toch niet? Run, Jennifer, run! Dat zal niet alleen wonderen doen voor je zelfvertrouwen, maar ook voor je onderlichaam!

Jennifer na

Geef een reactie

