Aluma Wallet

Soms val ik ’s avonds – wie niet – in slaap terwijl de tv nog aan staat (bij de herhaling van Knevel en Van den Brink gebeurt dit me -ondanks de wilde handgebaren van Knevel – opvallend vaker dan bij die van Pauw en Witteman maar dit terzijde). Het gevolg is dat ik meestal rond een uur of 2, 3 ’s nachts wakker schrik, vervolgens al zoekend naar de afstandsbediening met arm, voet of neus van zender wissel en beland bij… Tommy Teleshopping! Dit kanaal fascineert me mateloos. Het is ongelooflijk met wat voor enthousiasme de meest debiele producten aan de man gebracht worden.

De afgelopen weken werd ik weer getrakteerd op menig moois. Opvallend vaak waren het eng en goedkoop ogende buikspierapparaten, zoals de Ab Doer Twist. Al deze apparaten hebben gemeen dat je er met een startgewicht van 150 kilo slechts 90 seconden per dag op heen en weer hoeft te zwiepen (of aan hangen/mee draaien) om na een week een stalen wasbordje te hebben. Er zijn er ook waarop je helemaal niet hoeft te bewegen: je kunt bijvoorbeeld een Steam O belt (‘de beste en snelste manier om vet te elimineren is door te zweten en een gemakkelijke 30 minuten sessie met de Steam O Belt zal net zoveel calorieën verbranden als 10 kilometer hardlopen!’) of de Vibroaction vibration belt omdoen. Bij deze laatste hoort een filmpje met veel trillende achterwerken en hun eigenaars die met een tandpastasmile de camera in kijken terwijl de kilo’s eraf vliegen. Dit laatste wordt ‘bewezen’ met voor en na-foto’s waarop overduidelijk 2 totaal verschillende mensen te zien zijn, maar dat lijkt de makers van de spotjes niet uit te maken.

Een andere beauty onder de teleshopproducten is de Steamy Speed. Dit is ‘een revolutionaire oplossing voor ieder huishouden (zodat u tijd over houdt voor leuke dingen!). U doet simpelweg water in de Steamy Speed bal en doet het bij uw schone was in uw droger. Door de hitte van de droger komt er hete stoom vrij en wordt uw kleding klaar gestoomd terwijl het wordt gedroogd in de droger. Overhemden, truitjes, kinderkleding en hele lakens, niets is de Steamy Speed te gek en alles komt er strak gestreken uit.’ Als ik het goed begrijp gooi je dus een bal met water bij je was en komen overhemden er gestreken uit?! Goh, je vraagt je af hoe het kan dat er überhaupt nog mensen strijken!

De nieuwe strijkbout?

Vannacht was het op mijn moment van ontwaken de beurt aan de Aluma Wallet. Een goede kansmaker in de categorie ‘meest achterlijke product ooit’. Een kleine samenvatting van het filmpje:

‘Wilt u ook niet langer zoeken naar wat u nodig heeft in uw overvolle ouderwetse portemonnee? Zitten uw creditcards ook te strak in de gleuf? (dit roept bij mij hele rare associaties op) Schaam u niet langer voor die grote, uitpuilende portemonnee die nergens in past! Beschadig uw creditcard of bankpas niet langer!’

Bij dit intro (met hysterische voice-over en onrustige camerabeelden) zien we een man met grof geweld zijn portemonnee uit zijn broekzak trekken en beteuterd naar een verkreukelde (!) bankpas (volgens mij een onmogelijkheid) kijken. De voice-over gaat – steeds agressiever – verder: ‘Wég met die grote ouderwetse portemonnees die nergens inpassen!’ Hierbij zien we een vrouw een portemonnee formaat reistas in een piepkleine handtas duwen. (Ja, zo kan ik ook een probleem creëren! Dat is net als verbaasd en boos worden als je je voet maat 41 niet in een pump maat 36 krijgt gepropt).

Dan wordt de inmiddels woeste voice-over (ik denk dat hij tijdens het inspreken probeert een terreinwagen in een Fiat Panda te duwen) opeens rustig en komt het: ‘Tommy teleshopping presenteert… Aluma Wallet! De aluminiumportemonnee die onverwoestbaar is!’ (Dit wordt geïllustreerd door een auto over een rode Aluma Wallet te laten rijden) ‘U zult versteld staan hoeveel erin kan! De Easy-Touch vergrendeling zorgt voor een snelle toegang en het accordeonontwerp zorgt dat u uw kaarten er gemakkelijk uit krijgt!’ Een man haalt nu volkomen beheerst (en dus in duidelijk contrast met de psychopaat met anger management issues uit het intro) een creditkaart uit de accordeon. Vervolgens komt er een stabiele blonde vrouw aan het woord die opsomt wat er allemaal wel niet in haar Aluma Wallet past: foto’s, creditcards, rijbewijs: ‘it’s amazing!’

Na nog wat jubelende recensies van betrouwbare Amerikanen (‘alles past erin’, ‘hij gaat zo makkelijk open’), volgt een demonstratie van de verdere kwaliteiten. We zien een hand een Aluma onder de kraan houden. Schrik niet:

Stel nou toch dat hij van leer zou zijn!

‘De aluminium legering zorgt ervoor dat er niks door kan dringen bij vallen en zelfs een zware vrachtwagen is geen partij voor Aluma Walet!’ (we zien opnieuw een groot wiel over de rode Aluma rijden) Daar verschijnt een betrouwbare huisvader: ‘Als hij nat wordt, is dat geen probleem. Bij een leren portemonnee wel!’ – merkt hij scherp op.

Maar de Wallet kan meer dan in leven blijven onder water: ‘Hij beschermt de magnetische strips van uw pasjes en hij houdt kaarten met RFID-chips veilig door signalen van scanners te blokkeren – u bent zelfs beschermd tegen identiteitsdiefstal!’ Nu komt een man met lelijk overhemd en dito haar in beeld, die zittend op de bank (ondersteund door tenenkrommende acteercapaciteiten) ‘geschrokken’ zegt dat hij nooit geweten heeft dat creditcards door je zak heen kunnen worden gescand om vervolgens te concluderen: ‘Aluma wallet protects me!’ (helaas niet tegen foute keuzes bij de kapper). ‘Andere metalen portefeuilles (mijn hemel, er bestaan meer van dit soort portemonnees!) kosten vaak wel 40 euro per stuk, maar bel nu 0900…(enz…)  Uiteraard krijg je als je nú belt een tweede Aluma helemaal (ja ja, niet een beetje!) gratis.

Vandaag zag ik overdag het volledige Aluma-spotje waarin nog een uitgebreid filmpje aan bovenstaande aanprijzing vooraf gaat. We zien vrouwen die portemonnees in plassen en zee (‘it happened to me a thousand times!’- blijkbaar wordt ze enkel gebeld als ze aan de vloedlijn staat) laten vallen waar ze na een badje van een halve seconde doorweekt uit worden gehaald. Dat overkomt je niet met de Aluma, die op wonderbaarlijke wijze ook veel sneller te vinden is in handtassen dan welke andere portemonnee dan ook! We maken ook kennis met een paniekerige vrouw die een uitgebreid relaas afsteekt over hoe de Aluma haar gered heeft toen zij zichzelf buitensloot. Ze had… een reservesleutel in haar Wallet gedaan (insert opgelucht gezicht en liefdevolle blik op haar Aluma)! Aan het einde van het filmpje worden alle kwaliteiten van de portemonnee nog even samengevat: ‘Waterschade, verdrukking van de inhoud of RFID scanners? De inhoud van uw portemonnee is optimaal beschermd met Aluma wallet.’ 

Accordeonontwerp

Mijn. God. Zijn er mensen die nu de telefoon pakken? Die denken: ik heb dit beslist nodig en altijd gemist? Toegegeven: als je een leven leidt waarin je portemonnee regelmatig onder water of vrachtwagens belandt, is dit misschien een goede aankoop (hoewel filmpjes op youtube laten zien dat de Aluma een ferme gooi tegen de muur al niet overleeft), maar voor werkelijk alle andere levens is dit een onding. Amerikanen betalen alleen met creditcards, maar waar laat ik mijn 30 stuivers? En hoe moet het met pasjes die groter zijn dan een bankpas? Maar ik dwaal af. Deze reclames zijn er immers niet om serieus te nemen of te bevragen. Ze zijn er voor midden-in-de-nacht-tvmomentjes. Voor een lach op weg naar de wc. Ze zijn een alternatief voor de hitsige huisvrouwen en bouncing babes (met bouncing boobs).

Wij hebben in ons ouderlijk huis (met 4 vrouwen) één keer een dij-train-apparaat in huis gehad dat we binnen een dag gebroken hadden en sindsdien dienst doet als kledingrek (zo noemen wij overigens alles waar we kleren overheen gooien, dus het aanrecht en de piano zijn ook kledingrekken). Voor Tommy Teleshopping geldt maar één regel waarmee we onze volksaard trouw blijven: kijken, kijken, niet kopen!


4 gedachtes over “Aluma Wallet

  1. dennislaport@hotmail.com zegt:

    Effe een kleine reactie op de aluma wallet, ik gebruik nu ongv. 3jaar een aluma wallat alleen ik had er 1 van een duur merk 50euro
    ik vind ze super handig en mijn moeder gebruikt het nu sinds een jaar en is er ook goed over te spreken. Echt als je het gewend bent is het super

    na 3 jaar is die stuk gegaan (scharnier afgebroken) maar ik gebruik hem intensief dus dan mag het een keer, elke x wil ik een nieuwe halen maar deze is niet overal te koop dus ik zag ook de reclame van Tommy Teleshopping en hier zelfs 2!! voor de prijs van 1 dus ik heb hem gelijk besteld (eerste keer dat ik via de TV iets heb gekocht. na 2 weken had ik ze binnen en ik gebruik hem nu 2 dagen
    de verf van de voorkant komt los en hij is ZEKER niet water bestendig (was de andere ook niet)

    kortom dit is echt troep! niet te vergelijken met de echte versie die tussen de 40-50euro kost
    niet kopen is mijn advies als je een witten broek aan hebt en je hebt de zwarte versie van de aluma wallet dan kan je je broek weggooien aangezien het zwart al na 1 dag eraf gaat

  2. Anja de Groot zegt:

    Ik heb sinds kort ook een Aluwallet gekocht, deze via http://www.aluwallet.nl, daar koste hij slechts 14,95 en ze hadden ook een combi actie dus kon ik er 1 voor mezelf en een voor mijn zoon bestellen voor 24,95, voordelig vond ik. Volgende dag al in huis. Ik vind het zeer zeker geen achterlijk product want het is echt super handig! Al mn pasjes passen er in maar nog belangrijker eindelijk een plek gevonden waar ik m’n visitekaartjes in kan doen zonder dat deze kreukelig en lelijk worden! Ook m’n papiergeld bewaar ik er zo nu en dan in en hij is niet veel groter dan mijn mobiele telefoon. Ik zou dit product willen nomineren voor beste product van 2011!

  3. moodyblues zegt:

    Wil je een opbergdoosje voor alleen je pasjes, dan is deze Aluma Wallet zo gek nog niet. Maar als portemonnee totaal ongeschikt. Muntgeld lukt al helemaal niet; papiergeld moet je klein opvouwen. De sluiting is niet soepel. Je moet flink duwen om ‘m open te krijgen.

  4. Christiaan zegt:

    Die dertig stuivers laat je waar ze horen; in je broekzak, en thuisgekomen gaan ze in de lege Weckpot in de vensterbank.
    Het enige dat lastige is dan betalen met muntjes is deze fenomenale nep-pasjeshouder. Die reservesleutel, stapeltje bankbiljetten voor die enkele keer dat je cash betaalt of foto van de goudvis zou ik echt niet aan de Aluma Wallet toevertrouwen. Pasjes, misschien – maar de goedkope, breekbare plastic nep-accordeon biedt plaats aan maximaal 8 pasjes. Na je bankpas, creditcard, ziekenfondskaart, OV-chipkaart, bibliotheekpas, identiteitskaart, bonuskaart, benzinepasje is er dus echt geen ruimte meer voor je rijbewijs, Makropas, videotheekpasje of klantenkaart van de drogist.
    De Aluma Wallet is de beste reclame die de ouderwetse portemonnee zich maar kan wensen.

Geef een reactie

